maanantai 25. huhtikuuta 2011

Andra veckan på Holiday Inn i Krakow, Polen -- Dennis



18.04.2011 Måndag
Generellt såg dagen ut som vilken annan dag som helst, städat rum.
Talade med chefen över restaurang avdelningen.
Han berättade lite kort om vad jag kommer att göra där nästa vecka.
”Servera bord, ta hand om buffé, kaffe och mera 
 lådor och sånt.”


19.04.2011 Tisdag

Idag var det en väldigt lugn dag, inte mycket att göra, ca 10 rum att stöda.
Dock ändå är det ett mycket fysisk krävande arbetet.
Funderar över när blir det dags att arbeta tillsammans och med ”Housemen”










20.04.2011 Onsdag

Idag var det som vanligt med att städa rum, igen en lugn dag ( sommar säsongen har inte startat ännu).
Arbetade med samma tjej som jag har gjort tidigare pga. att hon hade mest rum att städa.
Runt klockan 13:00 fick jag gå till restaurang avdelningen igen att rensa prismarkeringar av bestick. Det finns ca 4000 bestick (skedar, gafflar, knivar mm.) och varenda har ett klistermärke på sig, som behövde försvinna inkluderat limmet som sitter riktigt hårt. Gick genom ca 500 skedar idag.


21.04.2011 Torsdag

Idag startade som vilken dag som helst, städade rum. Efter den sena frukosten arbetade jag med en av de”Housemen”, fortfarande städade men inte i rummen idag, ute på terrassen fick jag rengöra stolar, bord och fönsterkarmar.
Senare fick jag rengöra badrums speglarna runt lobbyn.
Strax innan lunchen fick jag gå och rensa besticken igen.
Killen jag skulle göra det med slutade tidigare än mig så jag fick gå tidigt idag.
Ca 200 knivar idag.

22.04.2011 Fredag

Full rulle idag arbetade hela dagen med en av de ”Housemen”, hårt jobb det också. Killen var lång och gick fort så man fick nästan springa efter honom hela dagen. Vi såg till att mini barerna var fulla, informerade ”Housekeeping” om gäster hade lämnat hotellet genom att kolla på kvitton på receptionen. Rensade igen terrassen, badrummen och ingångens fönster.
Dock att man hade att göra hela dagen sa han att det var en lugn dag. Vi hade många tillfällen att slappa på rökrummet. Vi tog hand om att räkna och sortera tvätten innan den går ut till en extern firma. Och till sist på dagen slängde man sopporna.

Nu när praktiken är klar på ”Housekeeping” avdelningen kommenterade de på att jag har gjort ett bra arbete. Man blir nöjd över sig själv när man vet att man har gjort ett bra arbete.
Nu på tisdag börjar restaurang avdelningen och jag kommer att jobba genom helgen och nästa får jag förlängt. 9-11 dagar av rent arbete och under den mest upptagna veckan under året, evenemang med ca 300 judiska gäster. Detta kommer att bli internsant.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti