sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Femte veckan på Holiday Inn i Krakow, Polen -- Dennis


9.05.2011 Måndag

Idag var det en lugn och vanlig dag, bara 90 gäster.
Hade små problem med huvud servitrisen, hade problem att förstå hennes polska som hade en väldigt stark accent från bergstrakterna.
Hon blev irriterad att jag inte förstod hennes instruktioner direkt men jag fick sakerna gjorda i alla fall, tillslut.



10.05.2011 Tisdag

Idag son alla andra dagar förutom att vi fick 5 nya praktikanter 1 kille och 4 tjejer.
Servitriserna blev irriterade att de nya tjejerna tog alldeles för långa raster, vanlig rast ca 20 minuter de tog över en halv timma.
En av servitriserna sa att jag hade gjort bra av mig idag. Man blir nöjd med sig själv när man hör det.




11.05.2011 Onsdag

Idag precis som igår tjejerna tog för lång rast. Och det var tjat för det.
Fick förbereda en av konferens rummen själv tallrikar, glas, bestick mm.
Lite mer folk idag när jag fick arbeta på ”The Welcome” med andra ord välkomnade jag gästerna och frågade deras rums nummer. Och om de hade inte frukost inkluderat fick jag informera dem om priset. Och såg till att gästerna skrev under räkningen.




12.05.2011 Torsdag

Idag mer eller mindre som igår men fick ta bort från konferens rummen.
På eftermiddagen fick jag ett erbjudande att gå på en "catering" och jobba några extra timmar.
Jag accepterade och fick fredag ledigt. Absolut värt 3 extra timmar arbete och sen få en hel dag ledigt.
Arbete på "cateringen" är ungefär som att jobba på restaurangen men på en annan plats.



Nu ska det bli internsant i och med att jag ska från måndag arbeta på receptionen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti