sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Inkvarteringsservice Praktik, Tilbaka på Holiday Inn Krakow -- Dennis

01.09.2011 Torsdag

Idag har jag börjat min praktik, min arbetstid varar från 7 till 15. I början ska
jag praktisera som ”Bellboy” i arbetet ingår att jag ska hjälpa gästerna med
deras bagage, lagra den eller ta den till deras rum, taxi eller bil. Jag ska vara
mycket trevlig, tillmötesgående och hälsa gästerna välkomna till hotellet. Till
arbetsuppgifterna ingår också att parkera bilar om gästen önskar sig detta.
Alla "Bellboys" är kläda i svarta byxor, vit skjorta och företagets slips och väst.

”Bellboys” får ibland dricks from gäster, det blir inte stora pengar men som jag
tycker om att säga: Alltid ett steg fram. Och på slutet av dagen delar vi det lika
mellan oss.

Idag blev det: 20zl och 1 Euro.

02.09.2011 Fredag

Nu när jag arbetar som en ”bellboy” märker man att receptionen är inte första intrycket gästerna får (som jag trodde under förra praktiken), det är vi som ger den absolut första intrycket av hotellet. Vi hälsar gästerna när de kommer till hotellet, vi står vanligtvis vid ingången, parkeringen eller vid receptionen.
Anledningen att vi står vid parkeringen är att parkera bilar om gästerna önskar sig det, och att skriva parkering kvittot för bilar som kommer för att hotellet parkering är betald.

Det är ett hårt arbete, det krävs att man ha en specifik kropps hålning, man
måste stå rakt med armar bakom ryggen, gör man det får 8 timmar ben och rygg
tar stryk.

Dagens drick: 30zl

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti